Recenze: X-Men: Budoucí Minulost

Napsáno 25. května 2014 | Film

Tato recenze může obsahovat spoilery

Tak jsem konečně uviděl nové X-Meny, a musím vám říct, že jsem velice, ale, velice spokojen. Je to výborná práce, Bryan Singer znovu předvedl, že to prostě s X-Menama umí. Ihned po prvních minutách můžete rovnou zapomenout na všechny nepovedené Singerovy filmy, a hned mu zase věřit. Post-apokalyptická budoucnost na začátku filmu vypadá velice zajímavě, Sentinelové vypadá vážně hrůzostrašně, a vidět opět staré, ale i nové postavy bylo super. Nejvíce se mi zalíbila schopnost Blink (Fan Bingbing), která velmi hustým způsobem teleportuje své přátele/Sentinely. Je na tom vidět hodně skvělých vizuálních efektů.

Zvlášť se mi líbily (a stále líbí) futuristické kostýmy X-Menů, bylo příjemné vidět starou gardu pohromadě. Je i vidět, že Wolverine (Hugh Jackman) si během nějaké té cesty v budoucnosti dáhne nějaký ten doutník. Takový prostě už je. Navíc scéna, kdy se Wolverine vrátí do svého mladšího já byla nesmírně zábavná a "wolverinovská". Dále se mi nesmírně líbílo, že Mystique (Jennifer Lawrence) dostala tentokrát více prostoru. Mystique je jedna z nejlepších postav z komiksů, avšak nikdy neměla dost prostoru v původní trilogii. Jennifer Lawrence jí v tomto filmu zahrála úžasně. Ale Mystique není jediná, která dostala prostor. Hlavní prostor dostal mladý Profesor X (James McAvoy), o kterém film vlastně vypráví. Je to celé o jeho víře k naději. Je to muž, který ztratil svého nejlepšího přítele Magneta (Michael Fassbender) a svou "sestru" Mystique. Proto dojde ve filmu i k několika emocionálním scénám (se skvělým hereckým výkonem).

Byly tu ale i chvilky, kdy se netočilo jen kolem minulosti, mohli jsme nahlédnout i zpět do předchozích filmů. Scéna, kdy se "mladý" Wolverine setká s mladým Williamem Strykerem (Josh Helman) se mi velice líbila. Líbilo se mi, že tam byli i nějaké to pomrknutí na Wolverinovu adamantiovou budoucnost. To ale neodbočovalo od hlavního tématu celého filmu. Zatímco se staří X-Meni snaží udržet Wolverina v minulosti, mladí X-Meni se zase snaží zabránit svému zániku. Během takových situací začne film úžasně napínat a nevíte, co vás čeká. V některých momentech jsou X-Meni až překvapivě temní (jako u X2).

Krom ale emocionálních scén se tu objevilo i pár vtipných scén. Vedle hláškujícího Wolverina mě nejvíce překvapil Quicksilver (Evan Peters), který tu má sice malou, ale velice zábavnou roli. Možná mi to nebudete věřit, ale ten týpek je neuvěřitelně cool a zábavný. Quicksilver si prostě zabírá prostor v každé scéně. Scéna, kdy se s ním setkáme byla velice zábavná. Navíc, scéna, kdy Quicksilver zneškodňuje ochranku byla hightlight celého filmu. Ten herec má navíc neuvěřitelně vtipný škleb.

Nejvíc to ale začne být napínavé až u konečné bitvě. Střídání mezi minulostí a budoucností je epicky napínavý, během čehož už chcete prostě vědět co bude dál, a užíváte si přitom každou sekundu. Zatímco osudová scéna celé budoucnosti je spíše o emocionálních dialozích, budoucnost ukazuje velmi brilantní souboj mezi X-Meny a Sentinely. Zkrátka, ten konec byl skvělej. A došlo i na pár příjemných překvapení.
X-Men: Budoucí Minulost je prostě výborný film a podle mě film roku 2014. Film má skvělý děj, tempo, akci, postavy, které si zkrátka oblíbíte (hlavně Wolverina a Quicksilvera a vlastně, i ty ostatní), efekty jsou naprosto úžasné (je vidět že velký rozpočet stál zato), hudbu (která zní perfektně), kostýmy, dojde sem tam i na pár hlášek, ale hlavně to má skvěle zahrané emocionální scény. Mě se na tomhle filmu zkrátka líbilo všechno. Užíval jsem si každou sekundu, každou chvilku s postavami, a napínavost v tomto filmu funguje naprosto skvěle. Je navíc úžasné, že každá postava tady dostane prostor.
Post-apocalyptická budoucnost vypadá naprosto epicky, zatímco minulost je tak trošku odlehčená. A rozhodně neodcházejte z kina po skončení filmu, počkejte si až na úplný konec!! Čeká tam totiž pomrknutí na další pokračování X-Menů. Budoucí Minulost na X2 to sice nemá, ale rozhodně se podle mě řadí mezi druhým nejlepším x-menovským filmem všech dob. Jo, a chci vám říct, že český dabing filmu neuškodí. Dabéři jsou stejní jako z původní trilogie a z X-Men: První Třída. Takže se nemusíte obávat, že by vám dabing zkazil film. Nicméně, jít na originální dabing neuškodí :)

9/10
PS: Bylo potvzeno, že se Quicksilver vrátí v X-Men: Apocalypse!!! Takže hurá!