Napsáno 6. srpna 2013 | Film

Wolverine byl vždy cool postava. A vždy to tak bude, díky Hugh Jackmanovi. Poprvé zazářil v X-Menech, a díky tomu se Jackman proslavil. Poté to šlo dál a dál, a tak se proslavil ještě víc. A Wolverine také. Jeho první sólovka ale nedopadla dobře, a Gavin Hood se neukázal v tom dobrém světle. První Wolverinovea sólovka byla pro Fox velkým finančním zklamáním, a pro fanoušci také. A poučili se. Rozhodli se pro další pokračování, tentokrát ale bez Hooda, a místo něj nahradili Darren Aronofskyho. Ten ale po pár měsících od toho utekl, a místo něj přistoupil, James Mangold. Ten namísto sequelu prequelu, udělal sequel staré trilogie.

Wolverine se tak měl odehrávat pár let po X-Men: Poslední Vzdor v Japonsku.  A jak dopadl? No...výborně? Spíše úžasně! A proč? Začneme od začátku.....(a pozor SPOILERY!)...začátek ukazuje Nagasaki, na které vypustí pár šmejdů atomovku. Jeden z japonských vojáků (mladý) Yashida, kterého si zahrál Ken Yamamura. Následně, kdy se chce Yashida proříznout svým nožem, přichází svalouš Wolverine "Jackman", a zachraňuje ho. A tedˇ se setkáváme s osudovou Jean Greyovou (Famke Janssen), aneb s ní na věčné časy. Ta našeho hrdinu pronásleduje v nočních můrách, a Wolverine se obává, že i když si někoho najde, stejně o ni přijde tak i tak. Proto žije osamocený v horách v lesích a straní se jakékoli společnosti. Po celou tu dobu ho sleduje Yukio (Rila Fukushima).

Ta se s ním setká v baru, kde má náš hrdina spory se šmejdy, kteří rádi loví zvířata. Yukio, jasnovidka oznámí Wolverinovi, že se s ním chce setkat jeho starý přítel Yashida, a poděkovat mu. Wolverine se tedy vydá do Japonska. Nyní už stařík Yashida (Haruhiko Yamanouchi), nabízí našemu hrdinovi, že ho zbaví jeho ,,prokletí" a udělá z něj jen obyčejnýho smrtelníka, který může zestárnout i s rodinou. Wolverine však odmítá, ale než se naděje, omámí ho Viper (Svetlana Khodchenkova) a Yashida zemře. Krom toho jde i po vnučce Yashidy, Mariko, kterou si zahrála velmi půvabná Tao Okamoto, klan japonských hajzlů.

Celý děj se odehrává v moderním Japonsku, ve kterém je Wolverine oddělen od svých přátel X-Menů, a od všeho, co zná. Japonská kultura tam působí velmi úžasně, příjemné a útulné venkovy, či  velkoměsta, a vše toto musí doplnit i japonci, kteří tam většinou mluví svou řečí, včetně Yukio či Mariko. Navíc, Wolverine ztratil svoje léčecí schopnosti, takže mu může nakopat zadek i týpci s obyčejnými zbraněmi či nindžové se svými řetězi. Také tu jsou velmi povedené akční scény, které nejsou nějak odfláknuté, a jsou velmi propracované.  Více se tam ale ukazuje Wolverinova citová a emoční osobnost (když  to režíruje Mangold), a jeho city k Marikě. Krom toho se i dočkáme zábavy, příkladem je, když myjou Logana :D či jeho sprosté nadávky které nás těší. Začátek filmu je velmi dobrý, ukazuje to, co jsme u Wolverinea ještě neviděli, a cítíte během toho filmu, že je "zlomený". V akčních scénách, se mi dost líbila vlaková scéna, která v prvních trailerech nevypadal příliš dobře. Mangold nám také představil v akčních scénách toho chladokrevnějšího Wolverinea, s krví na drápech. Ano, je to tak. V předchozích filmech, kde se náš Logan objevil, žádnou krev na svých nástrojích neměl, a to pro nás bylo smutné. A měkké. Je to jak, když někoho operujete, a přitom nemáte na svých rukou červenou barvu života. Wolverine tu účinkuje v málo akčních scénách, a více prohloubování do jeho duše života, a přitom tomu pomáhá krásná Mariko.

Film zcela účinkuje jako akční thriller, s romantikou, a rvoucím srdcem. Teda pro většina z nás. Film tak moc neúčinkuje jako superhrdinský snímek jako byl film X-Men: První Třída. Všemu tomu filmu dodává štávu hlavně Hugh Jackman, který podle mě, vůbec nestárne (no vážně fakt), perfektně hraje emoční i drsnou stránku, a jako padlý hrdina je skvělý. Dosud ale nechápu Viper, která se z ničeho nic sundavá svoji "hadí" kůži (?). I v traileru sem to moc nepochytal a nepochytal jsem to i ve filmu. Někdo ji propíchne, ona to přežije a přeřízne si svou zmijí kůži a poté si sundá i její hebké blond vlasy, a poté vypadá jako člověk, který by se hodil do psychiatrie.

Kromě ženských postav, se tu i setkáme s dalšími dvěmi postavami: Harada a Shingen. Ti jsou propagonisté filmu. Docela. Harada (Will Yun Lee) se tu nezvěvuje jako Silver Samurai, ale jako japonský Hawkeye, který se přislíbil Yashidovi, že bude chránit Mariku, ženu, kterou také miluje. Spolupracuje tak s děvkou Viper, aby Mariku oddělili od Wolverinea. Shingen (Hiroyuki Sanada) tu zase hraje otce Mariky, a zatracenýho šmejda, který se pokouší zabít svou vlastní dceru, jen aby vlastnil společnost po svém otci (Yashidovi). Oba dostanou slušný prostor ve filmu, ale moc si toho neužijou. Celý film se částečně točí jen kolem Wolverinea, Mariky a Yukio. Půlka je s Yukio a druhá půlka je zas s Mariko. Děj je opravdu zajímavý příběh, japonská svižná společnost tomu dodává tu správnou atmosféru, a postavy si prostě zamilujete. I když mě trochu mrzela, že zkrátili scénu s nindži. Závěrečný boj byl výborný, a konec se mi také líbil. Navíc si myslím, že se s Yukio, ještě někdy setkáme, protože by z téhle postavy, by mohlo být i něco víc.

Poslední tématikou je hudba. Ta až tak moc nepůsobila epicky jako u jiných komiksových filmů (jako např. X-Men Origins: Wolverine). Jediná skladba, která se mi tam líbila, byla na konci filmu, kde s Wolverinem loučíme. Ale jinak nic moc.

Wolverine je a bude vždy nejznámější komiksová postava všech dob. Neukazuje nějaký epický film, pouze o osobnosti postavy, který žije s vnitřním démonem, a setkává se s darebáky, kteří ho dokážou nakopnout.  Na První Třídu sice nemá, ale na sólovku Wolverinea, je to nejlepší, co jsem kdy viděl. A pokud by vznikl i další sólovka o Wolverinovi, byl bych moc rád.

Hudba moc neoslnila, ale herecké výkony a obsazení jsou výtečné. A ty postavy prostě milujete! A ve 3D se ani neobtěžujte, jděte normálně na 2D, mezi těma dvěma není skoro žádný rozdíl. Ale tento film, je podle mě velmi vydařený film. Skvělé sestříhání, akce, herci, postavy, a především závěrečná a vlaková bitva. A nakonec, happy end. Docela. Je to velmi úžasné, a vypráví nám to opravdový příběh o Wolverinovi. Hugh Jackman nabral síly, a znovu hrál skvěle, a to platí speciálně i pro Tao Okamoto, Svetlanu Khodchenkovou a Rilu Fukushimu. Už jsem také zvědavý, jak bude vypadat český dabing. Ten budu také hodnotit. Podle mě ale, je lepší anglický s českými titulkami. Vážně.

Wolverine, jak jsme ho ještě neviděli, bravo pane Mangolde!

PS: Potitulková scéna mě velmi potěšila, a myslím, že potěší i vás.

8/10