Recenze: X-Men: Budoucí Minulost - Rogue Cut

Napsáno 10. července 2015 | Film

Už je to 15 let od doby, kdy vstoupil do kin první film s X-Meny. Ten čas tak rychle letí, že? Toho si je vědom samozřejmě i studio Fox, který zítra na Comic-Conu uvede speciální promítání rozšířené verze filmu X-Men: Budoucí Minulost, alias "Rogue Cut", který by měl navrátit všechny dosavadní vystřižené scény s Rogue (Anna Paquin). Na Blu-ray by měl vyjít až 14. 7., ale už včera si mohli fanoušci film stáhnout. Mezi nimi jsem byl i já a s ní i moje recenze na "X-Men: Days of Future Past - Rogue Cut".

Bryan Singer sliboval, že tato verze bude delší o 17 minut, a že se má hodně lišit od originální verze. V jistém slova smyslu měl pravdu. Ve filmu se objevují i dodatečné scény jak s dialogem, tak i s postavami, ale ta "jiná" verze skutečně započne až od doby, kdy je Kitty (Ellen Page) zraněna Loganem (Hugh Jackman). Do té doby můžeme sice shlédnout pár bonusových scén (př. konverzace Bishopa a jeho týmu), ale jinak se to neliší od původní verze. Mimochodem, pokud jste nevěděli že jsou Bobby (Shawn Ashmore) a Kitty spolu, tak to poznáte v téhle verzi.

Ale jak už jsem psal, ta "jiná" verze teprve začne od scény z Paříže, od scény, kdy je Kitty zraněna. Jak už víme, zatímco v původní verzi zraněná Kitty vydrží až do konce, tady se rozhodnou Iceman (Shawn Ashmore), Profesor X (Patrick Stewart) a Magneto (Ian McKellen) vydat se na nebezpečnou misi zachránit Rogue do Xavierovy školy, která by si propůjčila Kittyiny schopnosti a nahradila tak její místo. Ale mise zachránit Rogue není jediná změna v této verzi. Dojde nato i v minulosti. Nebudu vám vyzrazovat, v jaký části filmu v minulosti se mění, ale pokud jste zarytí fanoušci X-Menů, určitě jste si všimli klipu, ve kterém si to Beast (Nicholas Hoult) a Mystique (Jennifer Lawrence) rozdávají....

Ty ale zdaleka nejsou tak zajímavé jako scény, kdy se snaží trojice zachránit svou starou přítelkyni. Mise záchrany Rogue byla podle mě ta nejlepší na celé verzi, a ani neumím vysvětlit proč (sami uvidíte). I v těchto futuristických scénách dojde k zásadní změně, která ovlivní další minuty filmu. A netřeba zmiňovat, že nebudu nic spoilovat. A nejen to, dokonce i v minulosti dojde k zásadní změně. A nemyslím tu scénu s Beastem a Mystique. Tím to ale končí. Jediné změny jsou jenom (samozřejmě) v budoucnosti. Namísto Kitty uvidíte pouze Rogue, ale konec je stejný. Parta X-Menů zemře jak venku, tak i ti co jsou uvnitř.
Vážně ale nevím, co si mám o tomhle myslet. Recenzi na původní verzi jste již zřejmě četli, ale nevím co mám dát tomuhle. Scény s Rogue mi udělali radost, protože Rogue mám rád. A team-up Magneto-Iceman-Profesor X se mi vážně líbil, tak jako vidět zrezavělé chodby Celebra. Stejně jako ostatní dodatečné scény. Musím ale přiznat, že když jsem poprvé viděl Budoucí Minulost, na Rogue jsem ani nepomyslel. Vlastně mi tam nechyběla. Příběh se krásně obešel bez ní. Bryan Singer věděl, že když bude ve filmu příliš postav, tak to bude malinko přeplácané. Mě se ale Rogue Cut líbil, není to sice lepší než originální verze filmu, ale i tak je to skvělý film, u kterého se vřele pobavíme. Pokud jste velcí fanoušci (jako já), BUDE se vám to LÍBIT.

8/10
PS:Jsou tu 2 potitulkové scény!!