Napsáno 22. května 2016 | Film

X-Men: Apocalypse fanoušky spíše odrazoval namísto aby je lákal. Trailery nebyly příliš skvělé (především kvůli nedokončeným efektům) a Apocalypsova věta "Everything they've built will fall and from the ashes of their world, we'll build a better one" se prakticky objevila ve všech trailerech a dalších teaserech. Zkrátka, nebylo kolem toho velký povyk jako u Budoucí Minulosti. Po zhlédnutí filmu však musím říci, že Apocalypse je.. docela solidní film.

Není to sice skvělý jako Budoucí Minulost nebo První Třída, ale stále se jedná o velice dobrý film s dobrým příběhem a postavy. Quicksilver (Evan Peters) je znovu boží a jeho velká scéna byla neuvěřitelně skvělá a vtipná. Herecký výkon Michaela Fassbenera jakožto Magneta byl velmi výborný a překvapil i Tye Sheridan v podání Scotta Summerse alias Cyclopse. Nightcrawler (Kodi Smith-McPhee) také překvapil, stejně jako Sophie Turner jako Jean Grey. Netřeba zmiňovat, že i McAvoy také odvedl skvělou práci jakožto profesor Xavier. Co ale Jennifer Lawrence jakožto Mystique? Nebo spíše Raven?

Pokud jste četli "recenze" od kritiků, mohli jste většinou zjistit, že Lawrence nepodává zrovna její nejlepší výkon jakožto tato milovaná záporáčka. Co se toho týče, musím nesouhlasit. Podle mého názoru to není tím, že by se Lawrence nestarala, to jen postava Mystique se změnila. Jak si pamatujete, Mystique provedla hrdinský čin v Budoucí Minulosti, když zachránila prezidenta Nixona (spolu s ostatními lidmi) přímo před jejich zraky a zraky tisíce lidí, kteří to sledovali živě v televizi. Tento čin je v Apocalypsovi několikrát zmíněn a navíc můžem vidět, jak se postava Raven za posledních 10 let změnila. Takže zde vidíme velice odlišnou Mystique, než jsme ji viděli v předchozích filmech. Někteří z vás nebudou zrovna nadšení, že z Mystique udělali hrdinku, ale vidět např. Magneta jakožto záporáka už počtvrté... nepřipadá vám to tak trochu únavné?

Co se týče jiných postav, je škoda že Oscar Isaac (Apocalypse) nebyl využit naplno. Je to skvělý herec a je škoda, že většina scén je jeho hlas upraven. Angel (Ben Hardy) je sice cool postava, ale i tak nedostává tolik prostoru jako Beast (Nicholas Hoult) nebo Nightcrawler. Storm (Alexandra Shipp) byla sice fajn, ale stejně jako u Angela, též neměla tolik prostoru.

Co se týče hudby, setkáváme se znovu s Ottmanovou slavnou znělkou filmových X-Menů. A nemám proti tomu žádné námitky.
X-Men: Apocalypse je solidní film s dobrým dějem, hudbou a zábavnými postavami. Film má i skvělé vtipné scény, které vedli Quicksilver spolu s Nightcrawlerem. Pokud jste navíc fandou Cyclopse a nelíbilo se vám, co s ním provedli v původní trilogii, tady budete spokojeni. Herecké výkony jsou jako vždy skvělé, zvlášť Michaela Fassbendera a Jamese McAvoye. Akční scény byly působivé, ale choleografie mohla být lepší. Ať si kritici říkají, co chtějí, film není taková katastrofa a podle mého názoru budete příjemně překvapeni.

7/10

PS: A ano, je zde potitulková scéna, která představí jednu z nejdůležitějších postav X-Menů. I když většina z vás jej bude muset poté vyhledat na internetu.