Napsáno 13. února 2016 | Film

Fanoušci čekali strašně dlouho, než Deadpool získá svoji vyslouženou sólovku. A jak to dopadlo? Výtečně. Stejně jako všechny trailery, stejně jako všechna boží propagace, je stejná jako její výsledek: totálně epický. Deadpool (Ryan Reynolds) hází jeden vtip za druhým, s nikým se nepárá a to z něj dělá nejzábavnější postavu celého X-Men Cinematic Universe. A o čem vlastně příběh je? Jednoduché. Poznáváme zde Wadea Wilsona, nájemného týpka, který udělá všechno pro prachy. Jeho best-buddie je Weasel (T.J. Miller), týpek se smyslem pro humor a který vlastní bar plný žoldáků. Zde poznává Wade svou životní lásku, Vanessu (Morena Baccarin). Myslím, že nemusím říkat, co s těmito dvěma bude dál, takže poskočíme v ději. Rakovina je šmejd. Všichni to víme. A i Wade. Proto se nechá zlákat agentem Smithem (Jed Rees) a podstoupí nejstresující "léčení", jaký jste kdy viděli. Což nemá moc dobré následky na jeho tělo. A abych to dál nerozebíral, prostě se z něj stane Deadpool.

Navíc se zde setkáváme i s milovanými X-Meny. Tedy nové X-Meny. Colossuse (Stefan Kapičić) a Negasonic Teenage Warhead (Brianna Hildebrand). I když Colossuse nevidíme v X-Men Cinematic Universe poprvé, musíme přiznat, že Colossus nikdy neměl velkou roli ve filmech. V X-Men 2 se jen mihnul, v X-Men: Poslední Vzdor měl jen 2-3 věty a v X-Men: Budoucí Minulost sloužila jenom jako postava navíc. Je pochopitelné, proč si ho mnoho lidí nepamatuje. Právě zde má Colossus mnohem větší roli než v předchozích filmech. Konečně můžeme slyšet jeho ruský přízvuk, konečně vypadá a je jako z komiksu. A co Negasonic Teenage Warhead? Schopnosti byli skvělé, ale potřebovala by víc charakteristického vývoje. To samé platí i pro Francise / Ajaxe (Ed Skrein) a Angel Dust (Gina Carano). Oba byli dobří záporáci, ale potřebují více prostoru. Chápu však, proč jej nedostali zde, je to přeci o Deadpoolovi a ne o bandě jiných mutantů.

To nejlepší byly ale odkazy a bourání čtvrtých zdí. Ve filmu jsme mohli slyšet/vidět odkazy jak na "Deadpoola" z X-Men Origins: Wolverine, na Green Lanterna, tak i na další věci, které si teď nevybavuju. A co bourání čtvrté zdi? Lidi, je to Deadpool. Bourání čtvrté zdi k němu prostě patří. Jasně, že tady je a samozřejmě, že jsou skvělé.
Deadpool je film plný skvělých choreografíí, zábavy, vtipných a akčních scén. Deadpool je prostě postava, kterou si ihned zamilujete (což jste pravděpodobně již udělali, když viděli trailery). Nechybí ani romance (takže, pokud máte v plánu slavit Valentýn se svou přítelkyní, určitě jděte na tenhle film), a skvěle zahrané postavy, jako např. T.J. Miller jako Weasel nebo Morena Baccarin jako Vanessa. A díky vybraných písní vás Deadpool dostane do skvělé nálady. X-Men: Budoucí Minulost skvěle balancoval akci a drama, Deadpool balancuje mezi akcí, drama, romance (ano, něco z toho, tam vážně je). Sakra, já tomu vážně dám nejvyšší hodnocení!
PS: Neodcházejte po skončení filmu, čekají na vás vtipně animované titulky a samozřejmě i potitulkové scény.

10/10